Coronaviruset och covid-19: Nya skärpta nationella föreskrifter för att bryta den ökade smittspridningen Läs mer om covid-19 och coronaviruset och hur Örnsköldsviks kommun hanterar coronapandemin.
Hos kommunens konsumentvägledning kan du få opartisk och kostnadsfri rådgivning inför ett köp eller när du är missnöjd efter ett köp. Du får råd och tips i förebyggande syfte och hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösningar.
Vi kommer gärna till din förening/grupp och berättar om dina rättigheter och skyldigheter som konsument.Vi besöker även företag för att informera i konsumenträtt. Besöket är kostnadsfritt. Kontakta kommunens konsumentvägledare nedan, för att boka en tid.
Inger Edin, konsumentvägledare
0660 - 886 80,
telefontid:
tisdag, torsdag och fredag 08.30-09.30,
onsdag 13.00-14.30
konsument@ornskoldsvik.se
Har du frågor om privatekonomi eller skuldsanering?
Kontakta budget- och skuldrådgivningen.
Klicka på rubrikerna nedan för mer information om:
Om du har frågor kan du även kontakta Konsumentverkets upplysningstjänst Hallå konsument via 0771-525 525, eller besöka deras hemsida www.hallakonsument.se för mer information.
Sidansvarig:
Kontakta oss
Kontaktcenter
0660-880 00
Skicka e-post Kontaktcenter
Inger Edin
Konsumentvägledare
0660 - 886 80
Telefontid:
tisdag, torsdag och fredag 08.30-09.30,
onsdag 13.00-14.30
Mer information
Tips på hemsidor om konsumentråd